tisdag 15 januari 2013

Vem är jag

Jag är Caroline :) Född Palmgren lyckligt gift Darcourt. Numera mamma till världens sötaste lille prins. Till våran familj hör även två små Jack Russlar och en häst. Ja och givetvis Monsieur Darcourt ;)
Många tycker att jag ska skriva lite mer om hästar här, men jag har på flit hållt ner det eftersom att jag har så mycket hästar i mitt liv ändå, men jag kan hålla med om att lite hästar är klart att det ska finnas med, så håll utkik.


Jag arbetar som beridare på Lövsta Stuteri. Där har jag arbetat sedan sommaren 2003 vilket innebär att jag nu är inne på mitt tionde år i år...gaaah tiden går fort när man har roligt. Och det är verkligen något jag har på mitt jobb. Det hela började med att jag egentligen ville åka till ett hoppstall och jobba med det enda jag kände till ;) Men så fick jag chansen att åka till Tinne (Vilhelmson Silfvén) och tänkte att det kan ju vara kul, alltid kan man ju lära sig något, och det har jag ju gjort kan man säga. Det som i mina tankar skulle vara några månader resulterade ju som sagt i ett antal år, och jag känner mig långt ifrån färdig än.

När jag kom så körde jag mest på principen titta och härma och den funkade ända tills kuggfrågorna kom, så då var det ju bara att börja lära sig lite mer exakt det här med dressyr, och ju mer man lärde sig desto roligare blev det. Jag har förmånen att arbeta med helt fantastiska människor och rida på helt fantastiska hästar i en underbar miljö. Och detta är mitt jobb. Det kanske låter för bra för att vara sant och det kan jag också tycka ibland, men så bra är det faktiskt! Självklart kan man ju vara trött ibland eller ha dagar då allt går fel. Men det är ju livet.







Så det blev egentligen bara en liten inblick i mitt jobb,  men det tar ju väldigt mycket av min tid, så det var rättvist att det fick mest fokus. Som ni kanske redan förstått så är inredning och matlagning två andra intressen som får lov att dela på tiden som finns kvar, det tillsammans med min härliga familj.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle önska att se mer av den fina hästen!
    Ditt jobb låter verkligen underbart, kanske lite jobbigare i snöyra en dag som denna?!

    SvaraRadera
  2. Det kommer säkerligen mera bilder på honom! Ja det är verkligen underbart, men absolut sommaren är att föredra!

    SvaraRadera

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...