onsdag 27 november 2013

Tiden...

Den där värdefulla tiden.... Den som ska göra att man hinner med allt man måste göra, det ska ju finnas tillräckligt med tid, men det kan ju ibland vara så att man vill hinna mer än man har tid till. 
Jag är väldigt bra på det, alltså tidsoptimist i den bemärkelsen att jag på en lunch gärna klämmer in ett shoppingbesök på Ikea, en lektion en mathandling och gärna lite att äta själv också.
Eller att jag på min lediga dag har som ambition att sova ut, äta långfrukost, vila, blogga, fixa med hästarna, tapetsera, måla om, pyssla, baka, laga goood middag och hinna mysa vid tv....resultat = ofta besviken på att jag inte hinner allt jag tänkt. 
Nu när jag radar upp det såhär så förstår jag ju själv att det kanske inte är så konstigt att tiden inte räcker. Att man kanske ska ha lite mer respekt för tiden och att jag kanske måste prioritera annorlunda.

Sedan jag verkligen hade tid att skriva här så har det hunnit hända en massa. 

Jobbet är helt fantastiskt roligt just nu och det drar ihop sig för final i Globen i Lövsta Future Challenge.
Jag är taggad till tusen och det ska bli superroligt!
Annars har vi hunnit med att fira fars dag. ha medieträning, titta på hästar, tapetsera, baka pepparkakor, vara i simhallen, ha träningar, bli besatt av en helt fantastisk serie (army wives), ha besök....

Ja just det jag har hunnit med att ha mitt första Zelected By Houze party också. Hemma hos min vän Alexandra. En väldigt trevlig och lyckad tillställning.

Ja det var en lite reflektion och tillbakablick. Nu ska jag försöka hålla mig lite mer up to date :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...