måndag 16 juni 2014

Surdeg och att ha tid..

Tror att jag vid något tidigare tillfälle sagt att jag inspireras väldigt mycket av människor som brinner för det de gör. Köpte en kokbok för ett tag sedan av Sebastien Boudet och blev så inspirerad av hans passionerade sätt att skriva om bakning och surdegar, så jag gav mig till och med på att starta en surdeg, och nu har jag bakat mitt första surdegsbröd. Dock var det inte ur hans kokbok utan Leilas, för jag blev så ivrig att jag ville göra det idag. Det har jag ju förstått efter läsningen av Sebastiens kokbok inte är en toppen egenskap när det kommer till surdegsbak, men detta kanske kan bli min meditation i framtiden, lite som att andra spelar golf för att varva ned... Vi får väl se ;) 
Nu är de precis ute ur ugnen och de blev rätt fina, frågan är bara hur de smakar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...