söndag 20 juli 2014

Semester och ägg

Om det är lite dålig uppdatering så har jag hamnat i semesterlunken. Jag gör inte många knop utan äter långfrukost, promenerar i skogen med M, badar i poolen och latar mig i solen med en bra bok, och naturligtvis äter en massa smaskig mat.
Idag var vi ute och körde och då visade det sig att på Skalmsta gård som ligger ca 3 min från oss kan man köpa färska ägg från frigående glada hönor. Så himla bra. Så idag var vi där och handlade och till middag blev det omelett. Behöver jag säga att den smakade fantastiskt?
I morgon åker vi dit igen. När vi var där så skulle jag visa M hönorna, så jag upprepade hela tiden: M ser du hönorna... Efter att jag sagt det ett antal gånger utan reaktion hör jag från baksätet... Mamma ser du traktorn?  Ja vi har alla olika intressen :)

Omelett och hemmaplockad sallad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...