söndag 18 januari 2015

Florida so far...

Det känns lite som att jag drömmer, men jag fortsätter gärna med det och hoppas att jag slipper vakna. 
Jag är otroligt tacksam att få en sådan möjlighet att vara med om detta. 
Vad har jag då varit med om? Eftersom jag varit lite dålig (i vanlig ordning) på uppdaterandet, så har ni missat endel.

Jag är ju i Florida dit jag åkt med Lövsta, vi har med oss ett gäng hästar och lever toppen här i soliga Wellington. 

Möjligheten att få träna hästarna i det här klimatet under vintern och känna skillnaden hur mycket mjukare de är i kroppen är super.

Det andra fantastiska med den här resan är att få chansen att tävla redan tidigt i januari.
Jag har precis avslutat min andra tävling.
Första helgen var det en internationell tävling med världscupkval. Vi hade tre hästar med oss. Jag red Horatio i lilla rundan som jag tycker han klarade med bravur. Tyvärr hade vi någon stor miss i varje klass vilket kostade dyra poäng. Men på det stora hela är jag väldigt nöjd med hur han klarade allt! Det är ju rätt mycket atmosfär här och det har han klarat galant! 
Han är ju även en liten eyecatcher så många har pratat om honom vilket är skoj!
Magi och Tim var med och gick Gp. Tim gick också specialen medans jag och Magi valde WC küren. 
Tim som inte tävlat på ett år har varit fantastiskt duktig och var tvåa i GP med ett riktigt förargligt misstag som kostade segern. Men han tog revanch och gick segrande ur specialen som jag tror var det bästa jag sett honom gå. 
Magi och jag fick till en riktigt bra Gp sånär som på piruett medellinjen. Vi inledde med att byta två i varje, för att sedan trava första pirr och sedan tre snabba i varje... Resultat 1:or på pirr och 2 på bytet. Tråkigt och dyrt...
Men vi hade ju küren kvar. Phu...
På fredagkvällen rids küren. Riktigt mycket stämning mycket publik och strålkastarljus! Härligt!!
Vi har ju inte ridit küren på ett tag då vi fokuserat på LFC under hösten. Men jag tycker vi fick till en bra ritt utan missar. Jag startade som nr 2 så det var ju inte helt lätt att veta och det var många duktiga med så mitt hopp var att det skulle räcka till placering, och det räckte faktiskt hela vägen till en tredjeplats!! 
Ofattbart roligt!!

Denna helgen passade vi på att starta nationellt. Harry fick gå lilla rundan då han behöver samla erfarenhet. Magi fick gå en GP. Jag är supernöjd över bådas prestationer även om Magi hade konversation med hela tävlingsplatsen och lyckades klämma in inte mindre än 17 gnäggningar under våran GP. Trots det vann vi på 71,3. Tror faktiskt det var min första segerni GP....
Harry var också duktig. Trea i st george och dagen efter lite tröttare men femma i int 1. Femteplatsen har dock den finaste rosetten tycker jag... Rosa :)

Som ni förstår är det här en supererfarenhet för både mig och hästarna. Och att ha Tinne med hela tiden är ju toppen!

Fråga gärna lite om ni vill veta mer om livet här! Det är en värld för hästmänniskor kan jag lova! På mataffärerna vimlar det av ryttare, kända som okända. Längs med vägarna finns det hästövergångsställen. På restaurangerna blandas finklädda med tävlingsklädda. 




Min härliga supporterklubb ;)

Max och Magi är bra kompisar!

Kompisar

Morgonprommis!

Angelica groomar som en stjärna och jag är väldigt tacksam!!

Janne bjuder både på sig själv och fantastisk matlagning!!

Timpa segrare!!











2 kommentarer:

  1. Har du slutat blogga?

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, har du slutat blogga? Saknar verkligen dina inlägg! �� tack för idag!

    SvaraRadera

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...