söndag 24 maj 2015

Veckomatsedel


Jag älskar ju smarta effektiva lösningar. Jag provade matkasse ett tag, men kände mig lite låst av att någon annan bestämde menyn. Samtidigt som jag gillade konceptet med att inte behöva tänka på vad man ska äta till middag varje dag. Så jag löste det med en egen veckoplanering.
När vi gjorde vårt skafferi så målade vi (läs Flo) insidan med tavelfärg. Sen satte jag upp små lappar med veckodagarna. Superenkelt att från vecka till vecka planera och skriva upp med hjälp av kritpenna från Granit. 
Sedan är det bara att veckohandla och veckan går väldigt smidigt. Sedan kan det givetvis hända att vi ändrar lite under veckans gång, men just den där idétorkan slipper man på det här sättet. Hur gör ni andra? Och har ni enkla goda recept får ni gärna dela med er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...