måndag 11 januari 2016

Att kolla utbudet i andra länder..


När jag var i Tyskland häromdagen så kollade jag utbudet i dryckeshyllan. Det fanns en massa spännande men jag nöjde mig med dessa två. 
Det är bland det roligaste jag vet, att botanisera runt i mataffärerna i andra länder. Min man brukar skoja om att vi åker till muséet när vi åker till mataffären.

Nu kanske det framstår som att jag bara är nyttig. Så är inte riktigt fallet. Jag äter det jag är sugen på men försöker att boosta mig med bra saker därimellan.

Tipset är att lägga till nyttiga och hälsosamma saker och inte bara hårdstarta med att rensa bort allt dåligt. När du hittar hälsosamma saker som även är goda så blir man mindre sugen på det andra tycker i alla fall jag.

Ett annat tips är att inte hamna i en situation där man blir vrålhungrig. Lättare sagt än gjort kanske men jag jobbar på ett jobb med högt tempo och många bollar i luften. Det är lätt att tappa fokus på sig själv och bara fokusera på hästarna och barn. Men jag blir en så mycket bättre person om jag håller koll på dipparna. Jag gör tex alltid minst dubbel sats smoothie så att jag alltid har en på jobbet och en till M efter dagis. 

Det dyker nog upp ett helt inlägg om det här senare så då kommer jag med mera tips. 


För att göra två olika färger på samma bas smoothie är det bara att minska lite på spenaten alt tillsätta rätt mycket hallon. Voila så tycker barnen att det blev ännu godare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...