torsdag 21 januari 2016

DIY sockerskrubb

Tänk vad enkelt det är att göra sin egen scrub. Passar perfekt att använd att duschen och tack vare kokosoljan så behöver man inte smörja in sig efteråt. Det gillar jag, det här med två i en lösningar.




Jag blandade ihop lika delar socker och kokosolja. Sedan tillsatte jag lite vaniljsocker och eterisk olja med apelsindoft. Men det går lika bra utan oljan.

Sen är det bara att hälla upp det i formar. Jag har använt allt från kakformar till hjärtformade kakformar. Har du inget av det går det lika bra med isbitsformar.

När skrubben har stelnat är det bara att använda. Förvaras svalt. Perfekta att ge bort i present. Garanterat omtyckta!


Ja jag passade på att göra lite annat "bra att ha" när jag ändå var i farten.  Fler tips dyker upp. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...