tisdag 26 januari 2016

Helgen som gick







I helgen var F i Belgien, så jag och M hade lite egentid. Men på lördagen var han medbjuden på bio av sin gudmor och det här var första gången han var på bio. Från början var det tänkt att de skulle gå på Den gode dinosaurien, men efter lite noggrannare research blev det Alfons som verkade mer passande för fyraåringar.


Eftersom att jag var tvungen att rida på förmiddagen så var han hos mormor tills gudmor kom och sedan bar det av på bio och efterföljande hamburgare.
Jag fick lite egentid i Täby centrum där jag passade på att springa i lite affärer och lyckades med två härliga fynd. En ljusblå skjorta i lösare modell och en beige cashmere mössa.





Efter det hängde vi lite hos M med familj. Alla tre barnen lekte så bra och det var riktigt mysigt Vi fikade och kollade in lite inredningsidéer för deras hus.  Efter att vi suttit där ett tag och pratat om vad som kunde vara fint hit och gör si eller så helt plötsligt sa J att nej nu tycker jag att ni två åker ner och handlar det som ni tror blir bra, ni får fria händer.
Jag hamnade precis i inredningshimlen, och jag kan säga att det var de effektivaste 45 minuterna jag någonsin shoppat på.
Så vi hann med allt från Room till HM home. Folk tittade verkligen på oss vilket inte var så konstigt kanske vi var ju så varma att vi tillslut stod i t-shirt med alla påsar.

Ja det härligaste av allt var ju att komma hem och piffa till allt. Ni kan ju tänka er att barnen tyckte det var märkligt när vi helt plötsligt välde in med en massa saker.










Ja det var en rolig och härlig lördag.
Söndagen spenderade vi hemma och myste på soffan innan jag drog igång en riktig storstädning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...