måndag 15 februari 2016

Semester

Nu är vi hemma från en helt fantastisk semester. Min önskan för semestern var att vi skulle lyckas med att verkligen vila upp oss. Jag har aldrig varit på en sådan här typ av semester och aldrig såhär länge, så jag hade förväntningar men ändå inte. Jag hade laddat upp med massor av pocketböcker som jag återkommer med boktips på sedan.
Väl framme efter en flygresa som gick helt otroligt smidigt där M sov hela tiden möttes vi av 35 gradig värme vilket kändes otroligt välkommet då vi lämnade en grå sörja när vi åkte.
Hotellet vi bodde på var riktigt bra när man reste med barn. En toppenbra barnpool och med ett stort övrigt poolområde. Utanför hotellet gick det en väg men som var kantad av affärer, restauranger och massageställen. Följde man gatan ner så hade man stranden. Det här passade oss perfekt då vi låg vid poolen fram till lunch och efter lunch var vi antingen vid stranden eller gick på promenad eller åkte iväg på någon liten tur.
Vi gav oss aldrig iväg på någon längre utflykt utan höll oss till en lugn lunk. Jag lyckades plöja sex stycken böcker och var helt detoxad från internet vilket kändes otroligt avkopplande.
Jag måste säga att människorna var så fantastiskt härliga med barn och det var aldrig något problem vare sig på restauranger, i affärer, till och med när vi gick på massage så var M med och hade det toppenbra då även han fick lite pyssel av den härliga personalen.
Vi är helt peppade på att göra detta till ett återkommande event då man åkte hem meden känsla av att verkligen ha laddat batterierna och fått ny energi.
Jag som nästan helt levt på frukt och pad thai, fick även chansen att ta med mig en bit hem i form av tre kilo passionsfrukt från den snälla tjejen i fruktståndet utanför hotellet.
Ja det var i korta drag vår semester och om jag bara kan ge något tips till framförallt mina hårt arbetande kollegor, även om man kanske inte har råd eller tid att åka just till Thailand, så en resa helt fokuserad på vila framförallt utan internet är nog mitt bästa tips!

Japp man såg i alla fall var han var.






Så gott med färska kokosnötter

Vattenmelon och springrolls var kosten för den minsta.


Fiskspa 



Jag och M sörplar fruktdrinkar i baren.



En höjdpunkt var att gräva ner varandra.



Varje frukost och efterrätt. 

Seriösa golfspelare

Jag tömde fruktdamens stånd på passionsfrukt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...