söndag 9 juni 2013

Försvunna stövlar, åskväder och SM 7:a

Nu börjar helgen lida mot sitt slut och en snabb tillbakablick hinner vi med innan det är dags för sängen. Morgonen startade redan halv fem, eftersom första klassen var tidig betydde det tidig träningstid på banan. Magi var lite spänd och jag fick ingen vidare ridkänsla så det var inte den bästa inledningen på dagen. För att kompensera detta så gav jag och Tinne oss av till Markan för att shoppa lyxfrukost. Sen i fullkomligt ösregn åt vi nybakat bröd  och kaffe latte. Mysigt mysigt. 

Sen var det dags för start och först ut var Magi. Väl på banan så var hela klassen försenad 20 min pga åskovädret så det blev en lite lång framridning men Magi kändes fortfarande inte som sitt vanliga jag och jag behövde en extra lång framridning så det blev inte så fel för mig. Vi blev tvungna att göra lite sista minuten justeringar i programmet och jag tror jag frågat Tinne tusen gånger om olika vägar men hon är så tålmodig så ;)
Hur som helst så red vi vårat program med en inte toppenbra känsla men lyckades ändå skrapa ihop 69.95%.
Efter min start var det snabbt upp och byta häst som gällde. Men då händer det mest konstiga, det visar sig att någon snott Tinnes stövlar..Helt sjukt!! Tur att vi har nerverna under kontroll och lösningen blev mina stövlar och lite eltejp. Hihi lite Mc Gyver va?!! Men skämt åsido, vem gör något sådant??
Timpa var i alla fall bättre och jag tyckte det var lite snålt idag. Förutom att skritten var spänd så var det mycket annat som var bra. 70.50% blev resultatet och en 6:e plats.

Och hör och häpna, jag slutade på en 7:e plats i SM. Det hade jag verkligen inte trott när jag såg startlistan. 

Kvällen avslutades med Pizza och i morgon hinner jag äta frukost med lilla M som jag saknat. Som tur var kom de och tittade så jag fick pussa lite på honom.
Morgon på Strömsholm

Super Sara 

Ready to go

Mina stövlar fick 2 chanser i finalen. konstigt att ingen lämnade in en protest ;)

My som jobbar hos Jens vann bästa hästskötare vilket var väl förtjänat. SuperSara har berättat att det är den mest ambitiösa groomen som finns.

Max och "hans"(läs Flos) nya ponny

Från Saint Amour till Leo :))

glamourens baksida, supersara skrubbar ren bilen 

Trött häst som är väldigt glad att vara hemma igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...