onsdag 9 januari 2013

Badrums inspiration

Här kommer lite badrumsinspiration. När vi har flyttat så kommer det med all säkerhet bli fler inlägg i ämnet, eftersom att de båda badrummen där skriker efter renovering med sina härliga plastmattor i ljusrosa och blått med diverse andra åttiotals detaljer.


Tine K Home 
För mig är det viktigt att ett badrum är ljust fräscht och rogivande. Bra förvaring så att man får undan alla småburkar och liknande. Jag har själv valt lite större rottingkorgar på hyllorna med saker som jag inte använder så ofta och i skåpen har jag lite mindre korgar för att få lite bättre överblick än om alla femtioelva burkar ska trängas på en hylla. Jag tycker också att just trä tex i form av rottingkorgar och kanske någon grön växt är ett bra sätt att bryta av det lite hårda stela intryck man kan få av mycket kakel och ibland lite kalla färger. Det och ett gäng härliga handukar och mysig ljuslyktor så kan man göra om vilket badrum som helst på nolltid och för en relativt liten peng.
Vårt badrum bild lånad från Husmanhagberg
Om det är en lite större förändring man är ute efter men ändå inte har jättestor budget så kan jag tipsa om att passa på att köpa tex kakel på de större kedjorna eller kakelbutikerna när de har utförsäljningar. Då brukar man kunna göra väldigt bra affärer. Eller kolla blocket för ibland så säljer folk även lite finare kakel billigt för att de helt enkelt köpt för stora mängder.
Badrumsinspiration från Broste Copenhagen.
Bild lånad från Sköna hem, se alla bilder här.
Jag är väl medveten om att carraramarmor kanske inte är alla förunnat att göra sitt badrum i, men inspireras kan man ju.
Bild lånad från Sköna hem
Jag tycker själv att det är smartast att hålla golv och väggar ganska neutralt i färgvalet för att det då är enkelt att variera tex handukar efter humör och smak. Lite enklare och framförallt billigare än att kakla om när man tröttnat på färgen.

2 kommentarer:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...