tisdag 29 oktober 2013

Vad är en fighter....?

Jo det är den här tjejen, Nadja Casadei. En tjej som för lite mer än en vecka sedan var en vanlig tjej, eller kanske inte helt vanlig utan en väldigt framgångsrik friidrottare, men helt frisk. Till att få beskedet att hon har cancer. Jag kom in på hennes blogg av en slump via hennes och min vän JennyP, och jag kunde inte sluta läsa...eftersom jag började från dagens datum och läste mig bakåt så kom inläggen i ordningen att ena dagen planerade hon en resa till Maldiverna och andra dagen får hon beskedet att hon har cancer. Om man läser lite till så kan man läsa  om en tidigare skada som just då var det värsta som kunde hända och hur den nu ställs i relation till detta. Jag kan känna igen mig en hel del i det hon skriver, hur tex långvariga senskador (i vår värld) är det värsta som kan hända, hur man blir borta från tävlingar och den stressen att inte få träna och tävla. Men när man läser sådana här saker så ändrar man ju lite inställning till saker och ting.  Eller i alla fall jag tänker två gånger på vad jag har och att jag är frisk. 
Man tar så mycket för givet, även om man uppskattar det man har så kanske man inte alla gånger värdesätter det så högt som man borde eller fokuserar på det man inte har eller det man skulle vilja ha. Jag är själv lite så. 

Jag tycker det är helt fantastiskt att läsa hur hon och hennes nära kämpar ihop och vilken vinnarskalle hon är även i den här fighten. Hon verkar verkligen vara bäst när det gäller, och det är väl det vi alla vill vara...

Klicka in och läs hennes blogg här

bild lånad från Nadjas blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...