måndag 9 december 2013

Smoothie

Här kommer ett smoothierecept. Jag tycker att det är så himla praktiskt och superenkelt att svänga ihop när man är lite hungrig och speciellt bra till liten när han är lite hungrig.

I den här har jag

1 näve frysta bananer
1 näve frysta blåbär
1 näve fryst grönkål
1 matsked bipollen 
1 stor sked kokosolja
mandelmjölk (mängd efter smak)
1 skvätt äppeljuice


I med allt och mixa. Mums mums.







Jag brukar ofta köpa hem lite nyttiga pulver och olika superbär, som man kan blanda i just smoothie. Då får jag i mig en massa nyttigheter på ett enkelt sätt.
För er som inte vet så letade jag fram lite info om bipollen 

Bipollen

Bipollen innehåller 22 aminosyror, alla enzymer som kroppen behöver för matsmältning och läkande, ökar muskeltillväxt, ökar energi och styrka, stärker immunförsvaret, ökar den sexuella lusten, slätar ut rynkor, förbättrar minnessvikt och koncentrationssvårigheter, stimulerar syreupptagningen, Proteininnehållet är 5-7 ggr mer än i nötkött. 100g pollen innehåller lika mycket protein som 1,5 kg nötkött eller 7 ägg. Studier visar att bipollen hjälper till att släta ut rynkor och motverka åldrande, ökar din energi och gör dig starkare, förbättrar minnet och koncentrationsförmågan och stärker immunförsvaret. Det är extra bra om du har ett förhöjt näringsbehov, t.ex. om du tränar mycket eller lider av någon sjukdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...