fredag 27 juni 2014

Dag två och Svenska flaggan i fortsatt topp

Idag har vi ridit Grand Prix Special och det ändrades om lite i resultat listan från gårdagen. Tråkigt var att Charlotte och Rose åkte ned i listan men väldigt roligt var att det ändå var svenskt i topp tack vare Anna Svanberg och Hermes som vann på över 71%, välförtjänt och mycket duktigt! Jag och Emilie slutade på exakt samma procent som även räckte till en delad femteplats.
Idag var Magi mycket lugnare än igår, men då blev det istället lite svårt åt andra hållet för han inte var fullt så kvick och igång som jag tycker han har varit de senaste starterna. En blandning av gårdagen och idag kanske vore optimalt. Tinne sa häromdagen att tempereringen är det svåraste och jag håller verkligen med. Man vill ha dem kvicka med tryck men ändå ridbara och avspända. Låter det logiskt? Nej inte riktigt, det är väl därför det är så svårt...

Jag och Angelica har snappat upp lite norska uttryck, och i topp just nu ligger brillesnor. Någon som vågar sig på en gissning?

I morgon har vi vilodag, så då ska vi heja på juniorerna, jogga magi lite lätt och sedan återgå till inredningshimlen som uppenbarligen ligger i Norge...
Det går ingen nöd på oss. 

Jag lovade Nina Rademaekers att omnämna hennes fantastiska supporterprestation vilket jag givetvis gör! Samtidigt vill jag passa på att tacka för blogglänken och länka tillbaka! Titta in på Ninas fina blogg här och läs om hennes satsning och se fina bilder!



Bus med Bosse (= egenkomponerad tävling av Bosse där vinnaren tog hem NM fatet) stort grattis Emilie som tog hem denna seger!!!

Angelica dör sakta inredningsdöden...

Smarrig efterrätt a'la Angelica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...