söndag 22 juni 2014

Sébastien Boudet och mina första baguetter

Jag har ju investerat i en till kokbok ....(hmm alla som känner mig vet att jag gjort ett antal sådana investeringar), men denna var verkligen fantastisk! Jag är ju lite småbesatt av Frankrike också och detta kombinerade de båda begären.. 

Så sagt och gjort, en kväll vid 22.30 så satte jag min första surdeg och på den vägen är det. Nu till midsommar så gjorde jag mina första baguetter. I vanliga fall när jag gör något så ska det gå väldigt fort och jag har inte tid att vänta, men här var det bara att planera. Degen skulle påbörjas dagen innan och jäsningarna tog en väldig tid, men det var värt all tid. Riktigt goda om jag får säga det själv ;) 
Tur för mig är att jag har en sådan duktig hjälpreda också!









Tyvärr glömde jag fota dem när de väl var klara...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...