torsdag 31 december 2015

Att vända blad



Jag gillar verkligen det här med nystart. Dock är jag expert på att tänka att nästa dag, nästa vecka, till sommaren etc ska jag börja mitt nya liv eller vad det nu kan vara.


Jag lyssnade på en podd med Filippa från Rawclarity, där hon sa så bra. Hon sa att om du kör på en stor väg och är påväg någonstans och så hamnar du av misstag på en liten väg. Då är det ju inte så att du kör vidare på den lilla vägen utan så snabbt som möjligt vill du ju ta dig tillbaka till den stora vägen. Med det drog hon en parallell till att man så ofta tänker att tex planen är att äta hälsosamt, men så faller man för den där bullen eller godispåsen och tänker jaja nu var ju den här dagen körd, nu kan jag ju lika gärna äta mer skräp idag och börja om i morgon.. Japp den där känner i alla fall jag igen mig i.

Whole foods i NY



Men hur som helst. Jag gillar ändå det här med att känna att vi har ett helt nytt år framför oss. Fullt med möjligheter och spännande händelser.
Jag tycker även om att starta upp med en ny kalender (ja jag gillar att skriva ner min saker på papper).
Just nu är jag i valet och kvalet. Antingen så ska jag köpa isättsblad till min Mulberry Agenda som jag dock tycker är lite liten men ändå älskar.
Eller slå till på en Frankie Diary som ser så härlig ut.
En sak som vi i vår familj lyckats med och som inte hör till vanligheterna är att vi bokat en resa till Thailand i februari. Helt galet och det ska bli så härligt. Vi kan ju inte ta semester på sommaren hela familjen då F har sin högsäsong då, men vi brukar kunna pussla ihop det rätt bra ändå och njuta hemma. Vi gillar vår hemester.

En skogspromenad


En frukost

bara busa

Eller en härlig middag med familjen är en härlig semester för mig.


Jag gillar som de flesta som känner mig vet att rensa och organisera, så det är ytterligare en grej jag tycker om att ha gjort. Till exempel städa ur de gamla garderoberna som står helt överfulla, eller rensa ut lite kläder som bara ligger och tar plats men aldrig används. Ja det finns många anledningar för en nystart.
Och även fast jag vet att nyårslöften allt som oftast inte håller så tycker jag om att ladda upp med något ändå. Men jag vet inte om vi behöver kalla dem löften. Kanske heller nyårsplan.
Så min plan är att vi ska lyckas planera in lite semestrar i år. Det behöver inte vara några långa semestrar, men ändå något litet att se fram emot.
Thailand i februari, Legoland i sommar ja något sådant...
Planera in planeringstid. Låter kanske konstigt, men det kan vara bra att ha det och gå igenom kalendern.
Jag kommer även ha träningar i år på Vällsta gård vilket ska bli skoj. Väldigt pepp efter att ha haft clinic där.
Jag ska verkligen fokusera på min träning också. Både i sadeln och på gymmet. Så att det blir fokuserad och målmedveten träning.

Fina Sankt Erik II i Falsterbo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...