söndag 29 juni 2014

En femteplats och ett svenskt guld!

Idag har NM avgjorts här i Kristiansand. Soligt väder bjöds det på och även många fina ritter. Charlotte startade först och höll ledningen ett tag in i klassen. Sen hann det trilla förbi några. Jag startade på slutet idag med bara några efter mig. Magi kändes mycket bättre idag än de tidigare starterna så det känns bra att han ändå blev bättre och inte sämre av att tävla på.
Han blev lite svår precis innan jag skulle in och ville bara galoppera i passagen. Ibland slår det över och han blir lite överkänslig. Vi körde precis som i torsdags lite ärevarvsgalopp utanför, men kom ner i passage i tid ;) 
Jag är egentligen rätt nöjd framförallt med galoppen. Tyvärr valde han att gnägga idag i den samlade skritten, han gör ju annars det i ökad skritt, men det har han ju fått in tekniken på. 
Jag önskar att jag hade kunnat få en bättre känsla i trav och piaff och passage som nu egentligen har blivit så mycket bättre men han ville inte riktigt bära på samma sätt. Så i det stora hela är jag väldigt nöjd med meetinget. 
Men det är väl så det ska vara nöjd men sugen på mer?!
Jag får glädja mig åt att tyska domaren ville ha mig först på fina procent. Dock var det väldigt ojämna siffror överlag. Det är ju lite tråkigt när det blir så kan jag tycka. 

Nu till det roligaste idag! 

Anna Svanberg och Hermes blev Nordiska Mästare!! Så himla roligt och välförtjänt! Anna har ju utbildat honom själv och varit framgångsrik som unghäst och nu även som GP häst! Stort Grattis! 

Vi skojade om att hon inte fick nåt täcke i specialen, men nu fick ju det :)

Nu rullar vi hem mot Sverige. 

Slutsats från veckan : 
Angelica är ett toppen resesällskap och allsången är vårt signum

Sveriges seniorer har skött sig bra här i Norge och tagit hand om alla segrar och även ett gäng övriga placeringar.

Inredningsutbudet är enormt!!

Ibland måste man glömma känslan och bara rida. Svårt men rätt ;)

Brillesnor är ett helt vanligt ord.

Rida lag är superskoj nyttigt och spännande.

Ja nu vill vi bara hem till min kära familj!  En vecka hemma och sen Falsterbo.


Ytterligare en gul rosett


Lefsa var en riktig läckerhet! 


Vinnaren och boxgrannen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...