lördag 9 januari 2016

Träning med Linda

Lånade bilden av Jenny P.

I fredags var jag och träffade Linda som jag hade clinicen tillsammans med. Hon bjöd ju in mig på att göra en sk kroppsanalys. I stora drag gick det ut på att hon kollade var mina ojämnheter i kroppen satt och var jag är svagast. Det är väldigt intressant att höra och speciellt bra är det när det är någon som själv rider/har ridit och verkligen förstår var "problemen" sitter. Hon satt i alla fall fingret mitt i prick påminna svagheter och jag fick tre bra övningar att jobba vidare med hemma. För den ena krävs en sk foamroller men det känns som en bra investering då den kändes som övningen mitt i prick för en ryttare. 
Jag har många saker som jag skulle behöva bli starkare i kroppen för att få en bättre sits och nu ska jag verkligen ta tag i det. Det är i alla fall mitt mål. 
Här nedan bjuder jag på lite filmer så jag även själv kan gå tillbaka och titta när jag tränar hemma. För mig är det det enklaste sättet att komma ihåg hur man gör en rörelse rätt. 




Linda vred kameran lite under filmning och mina tekniska färdigheter klarar tyvärr inte av att fixa det, så vrid på datorn ;)

Den här övningen var grymt bra och jag har redan klickat hem en foamroller. 




De här övningarna kannan ju göra även i stallet med en kvast. Träning som blir av är ju den bästa träningen, och jag fick dessa tre övningar att jobba med ett tag. De ska ta ca en kvart/tjugo minuter med det antal upprepningar som ska göras.






I bakgrunden ser vi flitiga Jenny P . Det är ju tack vare henne jag kom i kontakt med Linda. 

Hoppas ni tycker det är kul med lite träningstips! 
Tusen tack Linda för en rolig dag och jag är väldigt inspirerad!!

Det verkar som att det inte går att se filmerna på mobilen så jag lovar att jobba lite på tekniken under dagen och uppdaterar när det funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...