torsdag 7 januari 2016

koka ägg för veckan och en smart köksdetalj


Jag brukar förbereda endel saker på söndagen för att veckan ska gå lite smidigare. Ett av mina måsten är att ha kokta ägg. Perfekt som frukost, snacks eller för att fylla ut en lunch. Bra om barnen gillar det  min son gillar bara vitan så jag kan inte ha dem för löskokta.

Jag hittade den här fiffiga äggförpackningen i porslin på Lagerhaus, och det är perfekt för då vet min son vilka ägg som är kokta (ja vi andra också). Vi har haft endel tråkiga olyckor med dinosaurieägg som han kallar dem.
Jag lägger i äggen i kokande vatten och kokar exakt 8 minuter. Sen kyler jag ner dem i kallt vatten och efter det ner i äggförpackningen och in i kylen.

Ett måste i kylen.

Tänk bara en surdegsmacka med mosad avokado, ägg och lite olja och chiliflakes....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...